Mit tegyünk, ha a kutya ibuprofent evett?

Az ibuprofin mérgezése kutyáknál komoly orvosi állapot. Gyakori gyógyszer fájdalomcsillapításra, de nem kutyákra készült. Kis adag is komoly problémákat okozhat. Ha bármelyik alábbi tünetet látod, azonnal keress orvosi segítséget! Korán felfedezve és megfelelő támogatással a legtöbb kutya teljesen meggyógyul.

Tünetek

A gyógyszer először a gyomorra hat, vérző vékonyokat okozva, mint az embereknél túladagolásnál. Abszorpció után a vesek nem tudják megfelelően szűrni -> leállnak, veseélégtelenség, halál. Tünetek: hányás és vérrel teli hasmenés (a vékonyok miatt), étvágytalanság, sötét nyálkahártyák, letargia (veseélégtelenség jelei). A vékonyok és veseélégtelenség nem gyógyulnak önmaguktól, állatorvosi kezelés szükséges a kutya mentéséhez. Sok esetben jól kezelhető, a legtöbb kutya jól meggyógyul.

Kezelés

Több eleme van. Legszürgetőbb: a vesefunkció védése és helyreállítása, a dehydratáció visszaszorítása. A dehydratáció minden rendszert érint, de legjobban a kardiovaszkuláris rendszert (vékonyabb vér keringesztetése). Vérvétel a dehydratáció mértékének és a vese állapotának megállapítására.

A támogató kezelés a legjobb: infúziós folyadékok és elektrolit-pótlás a toxinek kimosására. Ez segít a küzdő veseket és normalizálja a vert. Gyógyszerek a sérült gyomornyálkahártya bevonatára és védelmére. Gyakran kórházi ápolás kell több napos infúzióval, amíg a toxinek kimoszódnak. A gyomorgógyszerek gyakran egy hétig folytatódnak otthon is.