Cukorbeteg kutya hypoglykaemiás sockája (diabetikus socka)

Mi az insulin-reakció?

Túl alacsony vércukor (hypoglykaemia) → socka, ragadások, koma, halál. Gyakran túl sok insulin, de túlzott mozgás, izgalom, kimaradt étkezés is okozhatja.

Tünetek (fokozatosan, de bármilyen sorrendben)

  • Lassulás, gyengeség, fej dőlése, „beragadt” mozdulatok
  • Elejtékeny étvágy, nyugtalanság, remegés
  • Mozgáskoordináció hiánya, deszorientáció, stupor
  • Ragadások, koma
  • Orr/faroktapadék „izzadása”, ajakcsókolás, ajaknyalás, ajtók mögé akadás

Néhány kutya aszimptomatikus is lehet nagyon alacsony cukornál.

Azonnali teendők

  • Kukoricacukorszirup (vagy méz, cukorszirup) adagolása: kis kutya 1-2 ek, nagy kutya 0,25-0,5 ml/kg testsúly.
  • Tápellátó étel hozzáadása a cukor tartós emeléséhez.
  • Tudatlan/ragadozó kutya: sirup a fogászatra, szájpadlásra.

Felkészülés

Mindig tartózkodjon kéznél: kukoricacukorszirup, méz, cukor, cukorszirupos strubinyák, glükózcsomagok, tortadékoló gel. Össze a szerिंгek (szíj nélküli) a gyors adagoláshoz. Otthon egyértelmű helyre.

Utazás cukorbeteg kutyával

  • Minden szerek (insulin, sürgős cukor, speciális táp) egybe csomagolva, tartalékkal.
  • Állorvos telefonszáma, kutya dokumentumai, legközelebbi állatorvosi rendelő ismerete.
  • Speciális címke a kutyán: „cukorbeteg”, vészhelyzeti szám.

Szakértői tanács

„Cukorbeteg kutya gondozása korlátozza a távolságot otthonról. Naponta insulin, megfelelő étkezés, megfigyelés.” Foglalkoztatott tulajdonos: időbeosztás módosítása vagy megbízható segítő (család, barát, petsitter). A hypoglykaemia megelőzése életkérdés.